9 Şubat 2009 Pazartesi

Birkaç Alıntı...

Önceki yazımda kitap listesi çıkarmaya çalıştım ve o listeye yeni kitaplar ekleyeceğim de.Ancak bugünlerde okuduğum bir kitap var ki nasıl bu kadar az bilinir,anlamış değilim. Belki de benim cahilliğim,ben duymadım.ama içerisinden alıntı yapmadan duramayacağımı anladım.Kitabın adı "Yaşama Felsefesi".Yazar Nermi Uygur.Kitap hayata dair öyle özlü şeyler söylüyor ki,başucu kitabı olmayı hakediyor.Üstelik henüz 51 sayfasını okudum.İşte birkaç alıntı,buyrun:

"...Düşünmeye başlamadan önce benimsediğin sonucu,düşünmenin bitiminde ne yapıp edip elden bırakmayacaksan hiç düşünme daha iyi."

Bizim gibi düşünenleri,en güzel nitelemelerle bezeriz:akıllı,anlayışlı,iyi,soylu,yüce...
Bizim gibi düşünmeyenleri en aşağı erdemsizliklerle batırırız:akılsız,kör,kötü,erdemsiz,zavallı...
...Önemli olan düşüncelerimizle karşımızdakini tutsak almamız değil, onunla 'birlikte' düşünmemizdir.
...Bir düşüncenin 'benim' olması, gerçekten olgun olmasını gerektirmez.Ne var ki olgun bir düşüncenin 'benim' düşüncem olmasına çalışmalıyım.
Nermi UYGUR
Yaşama Felsefesi

Bir de İhsan Oktay Anar'ın Puslu Kıtalar Atlası'ndaki şu ifadeye bayılıyorum:
"...Seni ezdiğimizde ağlıyordun.Güçsüzlük belirtisi olarak yorumlanabilen bu şey aslında senin yaşamındı.Oysa biz taşlar kadar güçlü,bir o kadar da cansızdık."(Böyle bir anlatım olamaz,muhteşem.)

Hiç yorum yok: